Wokół wybielania zębów narosło wiele mitów, jak to ma się w przypadku wielu aspektów dotyczących zdrowia. Jedni regularnie wybielają zęby w gabinecie dentystycznym, inni korzystają z domowych sposobów, wierząc w ich skuteczność, a jeszcze inni boją się jakiegokolwiek wybielania, bojąc się o swoje zęby. Jak to jest z tym wybielaniem zębów?

Wybielanie osłabia zęby, a wręcz je niszczy? MIT

Nieodpowiednie wykonanie zabiegu wybielającego może być opłakane w skutkach, ale należy mieć świadomość tego, że może to być skutek zabiegu “po kosztach”. Profesjonalny stomatolog wykonuje zabieg nieinwazyjnie, bez negatywnych skutków dla naszych zębów. Cały proces wybielania to uruchomiona reakcja utleniania, która jest niezwykle złożona z chemicznego punktu widzenia. Lekarz, wykonujący zabiegi na profesjonalnym poziomie, sprawia, że wybielanie jest całkowicie bezpieczne.

Wybielanie zębów boli? Poniekąd FAKT

Nie jest to jednak ból, który występuje u każdego pacjenta. Podczas zabiegu, a nawet przez krótki czas po nim, może wystąpić ból spowodowany nadwrażliwością zębów. Oczywiście, dentysta poinformowany o dyskomforcie natychmiast przerwie zabieg i pozwoli nam odetchnąć. Warto wiedzieć, że światło emitowane przez lampy LED mają za zadanie zminimalizować ryzyko wystąpienia negatywnych efektów, w tym bólu zębów. Nie daje to jednak 100% pewności, ponieważ wystąpienie bólu jest zależne od predyspozycji pacjenta. Podczas pierwszych konsultacji, lekarz poinformuje nas, czy zabieg może być w jakikolwiek sposób bolesny.

Zęby będą śnieżnobiałe i nieskazitelne? MIT

Należy wiedzieć, że nasz naturalny kolor zębów jest uwarunkowany genetycznie. Zadaniem zabiegu wybielającego jest przywrócenie naturalnego koloru oraz ewentualne usunięcie przebarwień. Jeśli marzą nam się śnieżnobiałe zęby, wtedy trzeba skupić się na innych rozwiązaniach (dobrym rozwiązaniem są licówki, które w postaci nakładek naklejane są na przód zęba). Naturalnymi odcieniami zębów, które jesteśmy w stanie osiągnąć podczas zabiegu wybielania jest paleta barw od żółtobrunatnej do szaroniebieskiej. Śnieżnobiały kolor zębów nie występuje w naturze.